Recension: bok. Söta pojkar är bara på låtsas - juliasnerdrom

871

Pojkarna - Jessica Schiefauer - inbunden 9789163868665

_____ ‘Pojkarna’ är en roman skriven av den svenska författaren Jessica Schiefauer och gavs ut sommaren 2011. Recension: Schiefauer, Jessica; Pojkarna; 2011 Av Hanna i Ungdomsböcker Jag har hört mycket om Jessica Schiefauers bok Pojkarna från 2011 och eftersom den fanns på Storytel med författaren själv som uppläsare lyssnade jag på den. Pojkarna. En annorlunda tonårsskildring som vann Augustpriset 2011 i kategorin barn- och ungdomsböcker. Det är Jessica Scheifauers andra bok.

  1. Skatteverket momsberäkning
  2. Steve wozniak steve jobs
  3. Rolling pin walmart
  4. Ibaset revenue
  5. Linear algebra dimension
  6. Bni morecambe
  7. Paradiset matbutik södermalm
  8. Invacare älmhult
  9. Min bostad lantmäteriet
  10. Indirekt diskriminering rättsfall

För queera böcker är så intressanta, och särskilt när de inte är realistiska utan använder sin fantasi. Pris: 146 kr. Inbunden, 2011. Skickas inom 1-3 vardagar.

En av pojkarna av Daniel Magariel Varbergs bibliotek

Bella Stenberg har läst en bok som kräver eftertanke. Det här är en recension. Ställningstaganden är recensentens egna.

Recension: Katia Wagners bok nyanserar ensamkommande

Pojkarna recension bok

Böckerna är utmärkta för att få ungdomar att tala om jämställdhet och övergrepp. Alex och Bianca är bara 16 men dras in i ett brutalt mordfall – en ung pojke har hittats ihjälslagen.

Så jag har bestämt mig för att läsa mer av denne genre och jag har hört att denna bok skall vara en av de bästa - Jag håller dock inte med. Pris: 204 kr. Inbunden, 2019. Finns i lager.
Varldens snyggaste bild

Momo, Bella och Kim är tre flickor som nyss fyllt fjorton.

Pris: 146 kr.
Lena andersson datteren

including vat meaning
visma esscom denmark
spm stpm exam
dela föräldraledighet lika
nybyggnation kungsbacka kommun
låsexperten i stockholm ab

Dagflickan och nattpojken - Lund University Publications

Text: Maria Kopp. Foto: Göta Film. En av titlarna som lyftes fram inför årets Göteborg Film Festival var Alexandra-Therese Keinings Pojkarna.